Bokeh

Jag fotade bokeh igår, lite nöjd. Men jag tänkte lite snabbt berätta hur man gör för den som inte vet! :)
  • Man måste hitta antingen ett antal ljuskällor eller ett blankt material. På julen till exempel så kan man rikta kameran mot julgranen. Om du väljer ett blankt material så kan det inte ligga platt. Jag fotade till exempel ett krullat paketsnöre, det funkar perfekt!
  • Ställ in kameran på manuellt fokus och gör bilden så suddig som möjligt, nu ser du att bokehduttarna växer fram på bilden istället för det motivet som du ser med ögat.
  • Tryck av! Nu har du fotat bokeh!
Personligen tycker jag att det är allra finast om det fyller ut hela bilden, men det är en smaksak. Här är mitt resultat:
Lycka till!

Kommentarer
All kopiering av bilder är förbjuden, så fråga inte ens. Bloglovinbyten är okej. Var inte taskig, tack. Och tack så mycket för att du kommenterar! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design By Tasnim
RSS 2.0